1. Ontdek de word editor
Vanaf nu is de nieuwe Word-editor beschikbaar in Enterprise. Je kunt deze activeren via de instellingenpagina onder het tabblad ‘Templates’. Zodra je dit hebt gedaan, krijgt het bewerken van stapteksten een nieuwe look. Als je er met de muis overheen hovert, ontdek je het volgende:
Zodra je hierop klikt is de nieuwe Word editor te zien. Deze editor is geoptimaliseerd voor een naadloze samenwerking met Word, waardoor kopiëren, plakken en bewerken veel eenvoudiger gaat. Als je klaar bent met het bewerken van je tekst, kun je de pop-up onderaan sluiten. Zodra je dit doet, wordt de bijgewerkte versie geladen en verschijnt de HTML-weergave van je tekst.
Ideaal dus!
2. Koppelen met Workato
Improve kan diverse informatie verwerken en om dubbele registratie te voorkomen, is integratie met andere systemen essentieel. Dit betekent dat je Improve kunt koppelen met de systemen die je al gebruikt. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch projecten uit je CRM importeren in Improve of meldingen van een ander systeem doorsturen naar Improve om deze verder te verrijken met workflows, grafieken en taken.
Hoe je dat doet? Dat leggen wij je uit.
Meer over Workato
Workato is een platform voor het koppelen van verschillende systemen. Veel bedrijven gebruiken tegenwoordig cloud-gebaseerde oplossingen voor hun boekhouding, CRM, HRM en andere specifieke branchetoepassingen. Wanneer een systeem in de cloud werkt, kan de producent een API (Application Programming Interface) aanbieden. Een API fungeert als een doorgeefluik waar je data kunt opvragen of versturen.
Om een koppeling te maken tussen de API van systeem A en systeem B is een programmeur nodig. Echter, een snellere en kostenefficiëntere oplossing is het gebruik van een platform zoals Workato. Beide systemen hebben dan al een koppeling met Workato en hierdoor kun jij, als gebruiker, eenvoudig de gewenste koppelingen tot stand brengen via een plug-and-play interface, zonder dat er dure programmeurs aan te pas komen.
Workato is dus een koppelsysteem, en er zijn meer van dit soort programma’s. Binnenkort hebben we ook een koppeling met Zapier, een concurrent van Workato. Het verschil? Zapier is iets goedkoper, maar Workato kan gehost worden in Europa.
Welke apps kun je koppelen aan Workato? Meer dan 1000 apps. Nieuwsgierig? Bekijk alle apps hier: https://www.workato.com/integrations
Een koppeling maken met Workato
Om te beginnen, moet je een API-sleutelset aanmaken in je Improve-omgeving. Dit doe je door te gaan naar: Instellingen -> Apps -> API-sleutels.
Hier klik je op genereer API key waarna je een Client ID en een Client Secret krijgt.
Sla deze goed op, je krijgt ze namelijk niet opnieuw te zien.
Vervolgens maak je een account aan op Workato. Eenmaal ingelogd, maak je een “Recipe” aan. Hierbij kies je de “Trigger”. Dit kan een andere app zijn, bijvoorbeeld wanneer er een project wordt toegevoegd in je CRM systeem, maar dit kan ook een getimede functie zijn. Zo kun je bijvoorbeeld iedere dag iets controleren of uitvoeren.
Zodra je instelt, mijn trigger is iets dat gebeurt in een andere applicatie, dan vraagt het systeem om daar een connectie mee te maken. Het zelfde geld voor de vervolg acties. Stel de trigger is: er wordt een project toegevoegd in 4PS en de actie is dan, maak een registratie aan in ons projecten formulier in Improve, dan moet er een connectie gemaakt worden naar Improve.
Verbinding maken met Improve
Improve draait op het platform van ISO2Handle. Het eerste wat je doet om een koppeling te maken naar jouw Improve omgeving is het platform ISO2Handle toevoegen in je recipe.
Vervolgens kies je de actie die je wilt doen. Zoals bijvoorbeeld een formulier registratie toevoegen:
Hiervoor heb je drie variabelen nodig: je Client ID, je Client Secret en je Tenant ID. De eerste twee variabelen heb je al in een eerdere stap ontvangen. De Tenant ID is het deel van de omgevings-URL dat voor “.cloud.iso2handle.com” staat. Bijvoorbeeld, als je URL https://test-klant.cloud.iso2handle.com is, dan is “test-klant” je Tenant ID.
Zodra je deze gegevens correct hebt ingevuld, kun je verbinden en wordt de verbinding tot stand gebracht.
Vanaf dat moment, kun je aangeven welke info naar welk formulier toe moet.
Hierbij moet je het formulier ID invullen. Dit ID kun je achterhalen door het laatste deel van de formulier link te kopiëren. Deze vind je in het instellingen tabblad in het formulier.
Vervolgens kun je aangeven welke data de registratie in moet:
Hierbij is het belangrijk om te weten dat de informatie in het “Content” object moet komen. Als je deze niet ziet, klik dan op “+6 optional fields available” en vink de content variabel aan.
Hoe test je dit?
Zodra je dit gedaan hebt, kun je je recipe testen.
Klik hiervoor bovenin op “Opslaan” en daarna op “Test recipe”.
Je zult dan tijdens de test waarschijnlijk een project moeten toevoegen in 4PS zodat het binnenkomt bij Workato en hij het doorzet naar Improve.
De mogelijkheden zijn echter oneindig en de denkbare use-cases dus ook.