Skip to main content

Quality

Een kwaliteitsmanagementsysteem zorgt voor een beter inzicht in de kwaliteitsrisico's van jouw organisatie, meer grip op je processen, het voldoen aan wet- en regelgeving en het verbeteren van klanttevredenheid.

Quality Managementsysteem

Voor het waarborgen van kwaliteit binnen jouw organisatie is een online kwaliteitsmanagementsysteem tegenwoordig onmisbaar. En dan het liefst één die je werk efficiënter maakt, je organisatie en processen verbetert en de kwaliteit van jouw producten en/of dienstverlening helpt te verbeteren.

Losse documenten worden vervangen voor één online managementsysteem met duidelijke procedures, online registratieformulieren, registers en documenten die voldoen aan de eisen van ISO 9001.

Improve is de oplossing voor kwaliteitsmanagement

Structureel werken aan de kwaliteit van de organisatie

Is al ingericht conform de ISO 9001 norm

Binnen no-time klaar voor certificering

Eenvoudig te integreren met andere normen zoals: ISO 45001, ISO 14001, VCA en AEO

Ontdek de mogelijkheden van Improve

Het online kwaliteitsmanagementsysteem

Met het kwaliteitsmanagementsysteem kun je gebruik maken van alle standaard functionaliteiten. Daarnaast kun je makkelijk voldoen aan alle eisen uit de ISO 9001 norm.

Compliance

Reduceren van klachten

  • Op maat gemaakt klachtenformulier;
  • Makkelijk uitzetten van verbetermaatregelen in jouw organisatie;
  • Snelle klachtenafhandeling in één systeem;
  • Inzicht in type klacht en oorzaak;
  • Zoek en filter makkelijk op geregistreerde klachten;
  • Leer van klachten met PDCA-cyclus: evalueer de genomen verbetermaatregel, stuur eventueel bij en leg het vast.

In het online dashboard van Improve kun je de statistieken van de klachten inzien. Hoeveel klachten zijn binnen de gestelde tijd afgerond? Hoeveel klachten zijn naar tevredenheid opgelost? En over welke productlijn of dienst komen de meeste klachten binnen? Je heb het in een paar klikken allemaal op je scherm. Met Improve werk je zo aan continue verbetering van je dienstverlening of product.

KIanttevredenheidsonderzoek

In Improve kun je de resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek registreren en analyseren middels heldere grafieken en dashboards.

Je kunt direct verbetermaatregelen uitzetten in je organisatie waardoor de geleverde dienst en/of product verder wordt verbeterd en het resultaat ervan met de klant evalueren.

Leveranciersbeoordeling

Als organisatie stel je eisen aan een leverancier. Deze eisen kunnen betrekking hebben op onder andere de levertijd, kwaliteit of prijs. Wanneer je eisen stelt, is het belangrijk om deze te communiceren en te monitoren.

Improve beschikt over de module leveranciersbeoordeling. Hierin kun je een overzicht maken van al jouw kritische leveranciers. Kritische leveranciers leveren een product of dienst aan jouw organisatie die de kwaliteit van jouw dienstverlening kan beïnvloeden

Een leverancier beoordelen kan met een op maat gemaakt online registratieformulier dat beschikbaar is in Improve. Leg hierin de beoordeling, eventuele problemen en de besproken verbetermaatregel in vast.

Context analyse

Een context analyse is een belangrijk onderdeel van verschillende ISO normen, zoals de ISO 9001. Het uitvoeren van een context analyse helpt om inzicht te krijgen in de omgeving en situatie waarin jouw organisatie zich verkeerd. Het geeft inzicht in relevante factoren die van invloed zijn op de prestaties van jouw organisatie.

Om de context analyse uit te voeren kan je in Improve gebruik maken van de volgende formulieren:

  • SWOT analyse: Wat zijn onze sterke en zwakke punten, welke kansen en bedreigingen kunnen invloed hebben op jouw organisatie;
  • Stakeholder analyse: Welke belanghebbenden hebben invloed op jouw organisatie en wat moet jij doen om te voldoen aan hun verwachtingen;
  • Risico’s en kansen
  • Doelstellingen & KPI’s

ISO 9001 audit

Als het kwaliteitsmanagementsysteem is opgezet en alle registraties zijn verzameld dan worden de interne en externe audits uitgevoerd. Hierin wordt beoordeeld of het systeem voldoet aan de eisen van de norm.

Alle bevindingen die voortkomen uit audits kunnen geregistreerd worden in het online registratieformulier. Verbetermaatregelen kunnen direct worden uitgezet naar de verantwoordelijke medewerker zodat acties snel opgevolgd kunnen worden. In overzichtelijke dashboards kun je de voortgang van de maatregelen bekijken en indien nodig bijsturen.

Door het registreren van auditbevindingen weet je precies in welke mate je voldoet aan de normeisen en/of waar er wat moet worden bijgestuurd.

Geef een extern auditor tijdelijk toegang tot Improve om te laten zien dat jouw organisatie voldoet aan de eisen van de ISO 9001 norm.

Waarom kiezen voor het Quality managementsysteem Improve

Het voordeel van Improve is dat het hele systeem al volledig is ingericht conform de normvereisten van ISO 9001! Alle door de norm vereiste registratieformulieren staan al voor je klaar.

  • Eenvoudig te integreren met andere normen zoals ISO 14001, ISO 45001, etc.
  • Snel te implementeren binnen jouw organisatie
  • Korte trainingsduur
  • Lage licentiekosten

8000

KAM-managers gingen jou voor!

Klaar voor de start?
Ready, set & Improve!

Wil jij het kwaliteitsmanagementsysteem Improve zelf uitproberen? Ga dan aan de slag met Improve en ervaar alle voordelen en gebruiksgemakken zelf!

Demo aanvragen