Skip to main content

Ieder jaar verbeteren wij talloze functionaliteiten van ons online management systeem Improve. Dit keer hebben wij wederom nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Bekijk de twaalf belangrijkste veranderingen hier.

1: Formulieren delen met externen (v.a. Professional suite)

Het is nu mogelijk om formulieren buiten de omgeving te delen, waardoor externe partijen zoals klanten of leveranciers input kunnen geven. Wanneer zij het formulier invullen, wordt de registratie automatisch toegevoegd aan je omgeving, bij de resultatenpagina van het betreffende formulier. Om dit te realiseren, dien je eerst een API-sleutel aan te maken en deze aan ons door te geven, waarna wij het formulier openbaar beschikbaar voor je maken. Let op: een Pro- of Enterprise-abonnement is vereist voor deze functie.

Meer weten over het delen van formulieren met externen? Lees hier alles over deze nieuwe functie.

Formulieren delen met externe partijen

2: Formulieren embedden (v.a. Professional suite)

Werkt jouw organisatie met Intranet? Dan is het nu mogelijk om online management systeem Improve in te voegen in een bestaand platform. Hoe je dat doet? Dat leggen wij hier uit.

3: RASCI (v.a. Professional Suite)

Op de instellingenpagina kun je nu de RASCI-functionaliteit inschakelen. Hiermee kun je voor elke procedure en/of procesflow aangeven wie Responsible, Accountable, Supporting, Consulted en Informed is. Zodra je deze optie activeert, word je automatisch doorgestuurd naar de status-pop-up om dit te configureren. Daarna wordt er een voorstel gedaan om je bestaande statussen te updaten naar de standaard RASCI-instellingen.

Meer weten over het inrichten van de RASCI? Bekijk deze functionaliteit hier.

4: Notificaties

Notificaties worden nu gegroepeerd wanneer ze betrekking hebben op hetzelfde onderwerp. Bijvoorbeeld, notificaties over opmerkingen die collega’s hebben geplaatst op een nieuwe versie worden gebundeld als ze allemaal over dezelfde versie gaan. Dit maakt het gemakkelijker om ze in één keer te openen, af te handelen en te archiveren.

Gearchiveerde notificaties kunnen nu ook verwijderd worden.

 

notificaties Improve

5: Navigatie

Het is nu mogelijk om stappen en formulieren vast te zetten (“pinnen”). Zodra je dit doet, worden ze bovenaan weergegeven als tabbladen. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld bezig bent in een formulier maar snel wilt schakelen naar een procedure, of vice versa. Je kunt zoveel pagina’s en formulieren vastzetten als je nodig hebt.

navigatie improve

6: Dashboarding

  • Via het tegeldashboard kun je nu ook verwijzen naar een telefoonnummer. Zodra een gebruiker op de tegel klikt wordt deze persoon gebeld;
  • Er is nu een nieuw tegel type om stappen te tonen met een bepaalde meta property;
  • Er is nu een nieuw tegel type om ondertekenbare stappen te tonen. Hiermee kun je direct zien of de stappen ook daadwerkelijk ondertekend zijn;
  • Wanneer iemand geen tegels kan zien op een tabblad, dan ziet hij het hele tabblad niet;
  • Link tegels kunnen nu ook linken naar andere tabbladen.

7: Formulieren invullen

Er is een nieuw veldtype, namelijk de afbeelding. Hiermee kun je simpelweg afbeeldingen invoegen in formulieren. (Beschikbaar in de Enterprise suite of door consultant-user)

afbeeldingen invoegen

 

  • Je kunt nu in de instellingen van het formulier een animatie groep kiezen waarvan een random animatie wordt afgespeeld zodra het formulier is ingevuld. Hierdoor kun je positieve feedback terug geven aan de invullers.

afbeelding grafieken invoeren

 

  • Je kunt nu in een numeriek veld aangeven welke valuta het is. Als je dat doet, dan wordt het ook weergegeven als valuta met maximaal 2 cijfers achter de comma;
  • Het is nu mogelijk om Improve te embedden in andere software. Dit houdt in dat het middels een iFrame in bijvoorbeeld in Sharepoint of intranet als button weergegeven wordt. (Beschikbaar vanaf Professional / Uitgebreid)
  • Het is nu mogelijk om externe gebruikers je formulier in te laten vullen via een unieke link. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een klanttevredenheidsonderzoek of een klachtenformulier op je website. Stuur ons een berichtje om dit in te laten richten. Houdt er wel rekening mee dat niet alle veldtypes geschikt zijn hiervoor. (Beschikbaar vanaf Professional / Uitgebreid)

8: Formulier grafieken

Een andere verbetering heeft betrekking op de formulieren van grafieken. Nu kun je bij het aanpassen van datasets voor een grafiek eenvoudig een veld selecteren en vervolgens met één klik voor elke optie een dataset genereren. Dit bespaart aanzienlijk veel tijd bij de configuratie.

Formulier grafieken

9: UI & UX

  • Diverse popups zijn nu geüpdatet zodat ze in lijn zijn met de nieuwe UX en UI.
  • Er zijn diverse verbeteringen doorgevoerd waardoor bijvoorbeeld alle popup knoppen altijd in dezelfde volgorde met dezelfde kleuren en labels weergegeven worden.
  • Verschillende pagina’s en menu’s hebben nu tour tooltips gekregen. Dit zijn tooltips die de gebruiker ziet als hij het element nog niet eerder gezien heeft. Hiermee leggen we de gebruiker uit waar hij naar kijkt en wat je ermee kunt.

UX & UI

10: Procesflows

Het is nu mogelijk om een procesflow op te slaan als een nieuwe versie. In het overzicht wordt altijd de meest recente versie weergegeven, maar hierdoor kun je ook terugkijken naar eerdere wijzigingen, inclusief wie ze heeft aangebracht en wanneer. Bovendien kunnen procesflows nu ook worden geëxporteerd naar PDF-bestanden.

Procesflows

11: Iconen ISO 7010

Het is nu mogelijk om “Safety icons” te kiezen als icoon. Dit zijn de iconen uit ISO 7010

ISO 27010 iconen

12: Beveiliging

Je kunt nu in de instellingen een password policy instellen. Hiermee kun je bijvoorbeeld aangeven dat gebruikers ieder jaar verplicht hun wachtwoord moeten wijzigen.

beveiliging Improve

 

Overige verbeteringen en aanpassingen aan Improve

Ook deze zaken hebben wij binnen online management systeem Improve aangepakt:

  • Bij het opnieuw inloggen worden alle gebruikersinstellingen die zijn onthouden, zoals ingestelde filters op bijvoorbeeld de takenpagina, nu gereset;
  • Op een iPad mini wordt standaard de mobiele weergavemodus gekozen;
  • Bij het afdrukken van een versie kun je nu kiezen voor automatische tabelbreedte, waardoor alle tabellen op 100% breedte worden weergegeven;
  • Een meta-eigenschap kan nu ook van het type “datum” zijn;
  • Als je een formulier invult en sub registraties toevoegt maar deze nieuwe registraties nog niet opslaat en vervolgens ververst, worden nu ook de sub registraties onthouden;
  • Tags werden nog niet altijd correct ingevuld in workflow-e-mails en/of notificaties. Dit probleem is nu opgelost;
  • Een selectievakje werkte nog niet goed in een tabelformulier. Dit is verholpen;
  • Wanneer je taken exporteerde vanuit de takenpagina, werden alleen de taken van de eerste pagina geëxporteerd. Dit is nu verholpen.